E-ihracatın 2023’te rekor kırması bekleniyor
Türkiye’de ihracat artarken, firmalar 2022’de daha çok e-ihracata yöneldi.
Geleneksel ihracattan farklı olarak perakende ürünlerini e-ihracat veya mikro-ihracat yoluyla küresel pazarlara satan Türk satıcılar, e-ihracattaki fırsatlardan yararlanmanın yollarını arıyor.
Elektronik Ticaret Derneği (ELİDER)Lideri Fehmi Darbay, KOBİ’lerin e-ihracatta rekorlar kıracağını belirterek, “E-ihracatta gidilecek çok yol ve büyük bir potansiyel var.” dedim.
“Tüketiciler e-ticaretin rahatlığına alıştı”
Türkiye’deki e-ticaret hacminin 2022’de 650 milyar lirayı geçmesinin beklendiğini vurgulayan Darbay, şöyle konuştu: “Bu rakam tesadüf değil. Tüketiciler e-ticaretin rahatlığına alıştı. Çünkü e-ticaret tüketicilere alışverişte büyük bir konfor alanı açmıştır. Tüketiciler bu konfordan vazgeçmeyecek ve önümüzdeki yıllarda e-ticaret konforunda yeni gelişmelere tanık olacağız.”sözlerini kaydetti.
“E-ihracata 80 milyon lirayı aşkın destek”
Yeni e-ihracat ekleri kapsamında uçtan uca e-ihracat hizmeti veren iştirak veya şirketler “e-ihracat konsorsiyumu”statüsünün kendisine verileceğini hatırlattı. “E-ihracata odaklanan firmalar, yeni eklerden e-ticaret şirketlerine pazaryerlerine kadar fayda sağlayabilir. Bu bazlarda belirtilen rakamlar 80 milyon TL’yi aşıyor. 2023 yılı için güncellenen e-ihracat tabanlarının üst limitleri ile karşılaştırıldığında; firmalar farklı kalemlerde 27 milyon liraya kadar e-ihracat, 7,2 milyon liraya kadar B2B platformları, 81,4 milyon liraya kadar perakende e-ticaret siteleri, pazaryerleri ve e-ihracat konsorsiyumları alabilecek. Bu rakamlar özellikle KOBİ’lerin e-ihracata başlaması veya mevcut e-ihracat operasyonlarını geliştirmesi için büyük bir fırsat olarak görülebilir.”konuştu
E-ihracatta rekor beklentisi
Darbay dedi ki: “Ticaret Bakanlığı’nın e-ihracat odaklı çalışmaları devam ediyor. Bu çalışmalar 2023 yılında özellikle e-ihracatta yeni rekorlar kıracak. Yeni e-ihracat desteklerinden yararlanan KOBİ’ler, e-ihracatta rekor kıracak.”