Bursa, Çanakkale, Çankırı’da sahur saati ne zaman? 4 Nisan Perşembe Bursa, Çanakkale, Çankırı Sahur kaçta biter?
Bursa, Çanakkale, Çankırı’da sahur saati ne zaman ve 4 Nisan Perşembe, Bursa, Çanakkale Ramazan ayının başlamasıyla birlikte Çankırı’da sahurun saat kaçta bittiği soruları da sıkça sorulmaya başlandı. Sahur vaktini bekleyen vatandaşların merakı için detayları masaya yatırdık. Peki, Bursa Çanakkale , Çankırı’da sahur ne zaman? 4 Nisan Perşembe, Bursa, Çanakkale, Çankırı’da sahur kaçta biter?
SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN YAPILIR?
Sözlükte “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesiyle aynı kökten gelen sahur (sehur, suhur), oruca hazırlık olarak şafaktan önce yenen yemeği ifade eder. Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının ortaklaşa verdiği bilgiler dikkate alındığında, oruç yasaklarının başlangıçta geceden itibaren başladığı, ancak bu sürenin Bakara suresinin 187. ayetiyle sabaha kadar uzatıldığı, meşruiyetin ana delilidir. Sahura izin veren, bu âyet-i kerimede, “Sizin için siyah iplik sabahtan ayırt edilinceye kadar, beyaz iplik sizin için ayırt edilir. “Yiyebildiğiniz kadar için” anlamına gelen ve sabah kalktığınızı gösteren kısımdır. Sahurun dinen teşvik edildiği, bu konuyu destekleyen hadislerdir.İslam âlimleri, oruçlunun sahur yemesinin mendup olduğu konusunda ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).
“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmektedir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Mendub ve müstehab, fıkıh üslûbundaki geniş mânâları nisbetindedir.Bazı hadislerde ifade edildiği gibi (İbn Mâce, “Şıyâm”, 22) sahurun bedeni doyurma amacı olduğu açık olsa da Oruç tutabilmek için sahura kalkan müminin asıl amacı Hz. Allah.
Sahurun Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesai, “?ıyâm” , 27; Tirmizi, “Şavm”, 17) açıklanırken, bunun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağladığı bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın mana olacağı belirtilmektedir. bu nimete şükretmek. Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın ve namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), önceki hadislerle çelişiyor gibi görünse de, muhtemelen konuyla ilgili eserlerde bunların uzlaştırılması vurgulanmamaktadır. Birinci hadisin genel kabulü, ikinci hadisin rivayetinde sorunlar yaşanmaktadır. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yorumundan (Reddü’l-mu?târ, II, 420) yararlanılarak, daha önceki ilahi dinlerde sahur yapılırken, ikinci hadisin Hz. İlahi dinlerdeki karar, orijinal şekliyle. Buna göre birinci hadis-i şerifte, Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurda rahmet olduğunu bildiren hadis-i şeriften hareketle sahurun faydalarını anlatırkenki niyeti bu yorumu desteklemektedir: Sahur yemeği ile bir yandan vücudun oruca dayanma gücü sağlanırken, diğer yandan insanların dini zorlaştırma ve dinin gereklerini değiştirme çabaları, daha dindar olma çabasıyla engellenmektedir. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu ifade, Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerini göstermektedir. Bunların karşısında olmak, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manalarını uzlaştırmak için, Allah Resûlü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.
Sahur, fakihlerin çoğunluğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda birinin başlangıcı ve sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kasıt, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. İbn Ümmü Mektum’un kendi vaktinde okuduğu sabah namazından önce veya oruca sahura kalkacakları uyandırmak için Bilal-i Habeş namazı kıldığını bildiren hadis, sahur yemeğine mani olmamıştır (Buhari, “? avm”, 17; Ebu Davud, “avm”, 18), sahura kalkmayı teşvik etmenin yanında, sahuru olabildiğince geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahurdan sonra (elli âyet kadar okunabilen bir süreden sonra) uzun bir aradan sonra sabah namazını kıldırdığı hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, “?avm”, 20, “Taheccüd”). “, 8; Müslim, “ıyâm”, 47; Nesâî, “ıyâm”, 20-22). Bu konudaki delilleri tamamlayan fakihler, sahurun son vakte kadar bırakılmasının müstehab olduğu sonucuna varmışlardır. bu karar, imsak vakti ile sınırlıdır; vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, yemek ve içmek mekruh olur (bu konuda karşılaşılabilecek bazı durumların hükümleri için bkz. İMSAK; ORUÇ). fakihlerin çoğuna göre -eğer oruç tutmamaya niyet yoksa- sahur yemeği oruca niyet yerine geçer; Şafii mezhebinde sahura kalkmak niyet yerine geçmez.
4 Nisan Perşembe Bursa, Çanakkale, Çankırı SAHUR SAAT KAÇTA?
4 Nisan Perşembe Bursa sahur saati: 05:10
4 Nisan Perşembe Çanakkale sahur saati: 05:21
4 Nisan Perşembe Çankırı sahur saati: 04:51